Flyttfirma Farsta - vanliga frågor om flytten

I den här texten ska vi låta en flyttfirma i Farsta svara på några vanligt förekommande frågor som dyker upp i samband med att privatpersoner ska flytta.

Med tanke på hur många dagliga flyttar som sker i vår huvudstad - och med tanke på hur många av dessa som slutar med stress, irritation, skadat gods och en massa bråk - så kan det vara läge att ge några tips, råd och nya kunskaper i ämnet. Här nedan följer de vanliga frågorna och svaren på dessa:

Varför anlita en flyttfirma i Farsta?

Dels för att säkerställa att hela bohaget flyttas på ett tryggt och säkert sätt, men dels också sett till att du som privatperson kan lägga ditt fokus på att komma på plats i den nya bostaden - med en positiv känsla i kroppen. Utöver detta så blir ditt enda jobb att sköta de mer administrativa delarna av flytten och exempelvis säga upp abonnemang, försäkringar, medlemskap samt göra en flyttanmälan. Resten kan din flyttfirma i Farsta sköta.

Vad kan jag anlita en flyttfirma i Farsta för?

Som vi sa ovan: egentligen allt utom det administrativa. Moderna flyttföretag kan erbjuda heltäckande lösningar, vilket inkluderar packning, bärande, transport och till och med flyttstädning i den gamla bostaden. De anpassar sig efter kundens behov och önskemål. Viktigt är dock att man som kund är kommunikativ och ser till att informera om dels vad som ska flyttas, men dels också vad man behöver hjälp med.

Kan jag använda mig av RUT?

Ja, sedan några år tillbaka kan man anlita professionell flytthjälp och använda RUT för detta. Det innebär att du som kund kan dra av 50% av den totala kostnaden för arbetet - och det gör givetvis en enorm skillnad.

Hur hittar jag rätt flyttfirma?

Var noga med tre saker: trafiktillstånd, försäkring och referenser. Se alltid till att kolla upp och säkerställa att dessa tre saker finns inom företaget. Att ringa tidigare kunder och läsa omdömen på nätet är ett måste!

18 Feb 2025